Kozmetikusként két fontos területet ötvözöl, ami a TE egyediségedet jelenti, tehát a másoktól való eltérést eredményezi és a TE professzionalitásodat, szakértelmedet jellemzi. Ebből a két tulajdonságodból alakul ki a TE személyiséged, ami megkülönböztet másoktól. Így alakul ki a TE saját BRANDED.

Rendkívül fontosnak tartom, hogy egy kozmetikus minden alkalommal professzionális módon viselkedjen, amikor egy vendég ellátogat a kozmetikai szalonba. Diagnosztizálja a vendég bőrét, adjon tanácsot, folyamatosan edukálja a megfelelő bőrápolásról. Egy kozmetikusra jellemző a professzionális ruházat, igényes smink is. Légy büszke a szakmádra, és vedd is komolyan.

Én úgy gondolom, hogy egypár íratlan szabályt, egy kozmetikusnak illene betartania. Ebben a cikkben összefoglaltam néhány olyan tanácsot, amely szerintem ehhez a gyönyörű szakmához tartozik. Természetesen ezek csupán az én gondolataim, ezt nem kötelező betartani.

Három területre osztottam ezeket a tanácsokat:

  1. A vendég és a kozmetikus biztonsága
  2. Szakmai elkötelezettség
  3. Személyes elkötelezettség

1. Védem a vendégeim és az én biztonságomat, ezért:

  • Fertőtlenítek minden olyan eszközt, amely érintkezésbe került a vendég bőrével.
  • Nem fogadok beteg vendéget.
  • Minden vendégnél személyes dokumentációt vezetek, amelyre feljegyzem a betegségeket, allergiákat, gyógyszereket, bőrtípust, a bőr aktuális állapotát, ……. és ezeket az információkat mindig figyelembe veszem a kezelés és az otthoni bőrápolás ajánlása előtt.
  • Soha nem keverek össze több márkájú kozmetikumot egy kezelés alatt, és így védem a vendégem bőrének egészségét.
Kozmetikuskent

2. Szakmai elkötelezettség, hogy mindig a legjobbat tudjam ajánlani vendégeimnek, amit jelenleg tudok:

  • Folyamatosan képzem magam és bővítem ismereteimet a kozmetika és a bőrápolás területén.
  • Partnerprogram – kiváló, ha egy olyan céggel dolgozom együtt, ahol lehetőségem van folyamatosan fejlődni,pl. továbbképzés, akár online képzések formájában is Kozmetikusok – larenspartner.hu.
  • Folyamatosan tartom a kapcsolaltot a partnercéggel, kollégákkal, akikkel dolgozom, hiszen így tudjuk egymásnak átadni a tapasztalatainkat vagy akár megbeszélni a felmerülő problémákat.
  • Edukálom a vendégeimet, megtanítom őket, hogyan kell otthon is helyesen ápolni a bőrüket.
  • Nem minősítem a kozmetikumokat, amelyeket a vendégem otthon használ.
  • Nem ígérek elérhetetlen célokat, és ha felismerem, hogy a probléma kezelése nem az én hatásköröm, a vendéget szakemberhez irányítom.
  • A kozmetikai márkánál követem a kezelési protokollt, amit a cég ajánl.
  • A vendégeim számára mindig maximális szolgáltatást nyújtok, és a kezelési protokoll során minden időmet a vendégre fordítom.
Kozmetikuskent

3. Személyes elkötelezettség:

  • Nem nyilatkozom másoknak a vendégeim egészségéről.
  • Nem nyilatkozom másoknak a vendégeim magánéletéről.
  • Nem rágalmazom a vendégeimet a hátuk mögött.
  • Mindig igazat mondok, és ha valamiben nem vagyok biztos, megígérem, hogy leellenőrizem az információkat.

Ahogy a cikk elején is írtam, ezek csak az én megfigyeléseim,tanácsaim és csak inspirálni szeretnélek benneteket, határozottan nem mondom, hogy mindent be kell tartani, amit ide írok.

Ami a fertőző betegségeket illeti, legyél nagyon óvatos, és ügyelj arra, hogy mindent megfelelően fertőtleníts, ami a bőrrel érintkezik. Egy beteg vendég megnehezítheti a munkádat. Nemcsak hogy nem fogja jól érezni magát a kezelés alatt, de még téged is megfertőzhet, ami azt eredményezi, hogy 1-2 hétre kiesel a munkából és a betegség miatt pihenésre kényszerülsz.

Több kozmetikai márka kombinálása egy kezelés során valóban komoly problémát okozhat. Az egyes kozmetikumok nem kompatibilisek egymással, és annyira irritálhatják egymást, hogy az kellemetlen allergiás reakciót válthat ki a vendég bőrén, és nagyon nehéz lesz megtudni a reakció konkrét kiváltó okát.

A kozmetika az egyik leggyorsabban fejlődő iparág, és szó szerint minden nap halad előre. Ezért az, amit egyszer megtanultál az iskolában vagy a tanfolyamon, valóban nem elegendő ahhoz, hogy folyamatosan fejlődj a szakmádon belül. Érdeklődj aj új hírek iránt, menj el képzésre, egyszerűen légy képben.

Ha csupán csak egyetlen információt fogadsz meg ebből a cikkből, az ez legyen: Folyamatosan edukáld a vendégeidet arra, hogy hogyan ápolják helyesen a bőrüket otthon. Tapasztalataim szerint, egy kozmetikus sikerének a titka a vendégei folyamatos edukálása. Ha egy kezelés során Te mindent megteszel a vendéged érdekében, de a vendéged otthon tíz különböző terméket használ és ráadásul rossz sorrendben, akkor minden kezelésnél TE ugyanott tartasz, tehát a kezelés legelején vagy, és hiába vágyódsz kiváló eredményre. Nem leszel olyan eredményes, nem lesz olyan sikerélményed, mint azoknak a kozmetikusoknak akik a vendégeiket folyatamosan edukálják.

Én a vendégeimnek ezt a hasonlatot szoktam mondani: „Gondolj csak bele abba, ha te le szeretnél fogyni, szerinted elegenő lenne egy hónapban egyszer ellátogatni egy fitneszterembe ?” Általában az én vendégeim itt döbbennek rá arra, hogy nekem milyen igazam van. Ti mit gondoltok erről? Nektek mi a véleményetek, tapasztalatotok?

A vendégek sok esetben magánéleti bizalmas információkat is elmondanak nekünk, ami egyrészt jó, mivel megbíznak bennünk. Te viszont profi vagy, ezért profiként is kell viselkedned, ami azt jelenti, hogy hallgasd Őt meg, de ne minősítsd, ne élj vissza a bizalmával. A nők általában rengeteget “panaszkodnak”. Nem neked kell tanácsot adni. Ha a vendég meghallgatja a TE tanácsodat, de egy idő után ezt a tanácsot megbánja, vajon kit fog hibáztatni? Téged. Nemcsak hogy, nem megy hozzád többet kezelésre, de mindenkinek beszélni fog rólad. És tudod, hogy a „rossz reklám” sokkal gyorsabban terjed, mint a dicséret.

Légy kedves, profi, és egy kicsit távolságtartó is – véleményem szerint ezek a tulajdonságok jellemzőek egy professzionális kozmetikusra.
Vedd komolyan a szakmádat, a bőrrel dolgozol, és megváltoztathatod annak megjelenését és ezáltal növelheted a vendégeid önbizalmát is.

Berkes Mária -Larens professional tréner

A szerző:

Berkes Mária

kozmetikus, Larens professional oktató

Tel: +36 70 405 2685